Hål i grenen

Varför görs det inga jeans med förstärkning i grenen? Nu har jag slitit ut ännu ett par och har ett stort hål mellan benen. Ja, alltså i jeansen. Jag vet inte om jag har för stora lår eller en sned gångstil för 100 procent av alla mina jeans går sönder just där. Precis när man har gått in dem också. Mycket störande.

Jag vet inget värre än att behöva köpa nya brallor. (Jo, det är klart jag vet) Det är svettigt och krångligt. Av med skorna (gärna ett par converse som är extra jobbiga att knyta), av med byxorna, på med nya byxor, på med skorna. Och repetera det en 30-40 gånger. Jag lyckas alltid få på mig ett par gamla träningskalsonger med hål i när jag är ute och provar byxor också. Bara för att spetsa till det lite extra. Det är en ren och skär pina. Var nyss och köpte ett par sköna chinos. Vi får se om jag får behålla dem efter frugans insepktion. Det är inte så troligt...

Kommentarer
Postat av: Joppe

Det där känns igen!, 4 jeans på ett år snittar jag ungefär=)..

2009-04-27 @ 14:19:49
Postat av: dybban

Det är fruktansvärt. Varför uppfinner ingen något? Eller så vill väl byxmakarna att de ska gå sönder snabbt? Är det detta man kallar ett i-landsproblem förresten?

2009-04-27 @ 14:27:42
Postat av: Anonym

jasså shopping hinner du med.. :)



kom ner till caféet, här finns nybakta kanelbullar.



puss

2009-04-27 @ 15:48:22
Postat av: dybban

Ja, man kan ju inte gå omkring med hål i skrevet när man ska ut och representera blaskan. Nybakta bullar är taget!

2009-04-27 @ 16:17:08
Postat av: Hanna

jag förstår ditt problem dybban och jag måste erkänna att jag själv har samma svårigheter med jean. ALLTID går de sönder mellan bena när de är som skönast. Jag tror precis som du att det har med lårens storlek att göra(inte för att våra lår skulle vara för stora utan naturligtvis alla jeans är felsydda just i lårpartiet..)

2009-04-27 @ 17:17:20
Postat av: Optikern

För det första är det bara tjejer som lämnar tillbaka kläder de köpt.

Men jag känner igen det och hade en teori om att det är välhängda som har det problem. Men Hanna spoilerade den tanken...

Mamma lappade alla mina jeans förr men nu har man ju råd att köpa nya.

På tal om råd så kommern og pokern gå dåligt några dar framöver för jag gjorde ett uttag precis :)

2009-04-27 @ 18:22:58
URL: http://optikern.blogg.se/
Postat av: Minna

byxorna fick klart godkänt!

2009-04-27 @ 23:09:06
URL: http://unbellodia.blogg.se/
Postat av: Sara

När du ska köpa nya byxor måste du tänka på det där med tjejrumpan ;)

2009-04-28 @ 23:33:01
Postat av: Minna

haha.

2009-04-29 @ 07:17:37
URL: http://unbellodia.blogg.se/
Postat av: dybban

Det sista var elakt. Det är en fotbollsrumpa, vilket av många av de kvinnliga könet ses som attraktivt.

2009-05-04 @ 15:43:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0