Dagens pensionärer...

Ibland får man bara en sån himla lust att jäklas med människor. Igår när jag gick på stan i Eksjö så började en bil tuta på mig. Jag började tro att jag hade gjort något fel för den gamla audin fortsätte att tuta och parkerade bredvid mig på trottoaren. Ut som ett skott kommer en gammal tannalös gubbe med loppäten basker och flyger på mig.
-Var ligger de där Lidl?! Och Preem?!
-Eh, ja...

Han var rakt på, inga trevlighetsfraser eller någonting. Och han stod bara några centimeter ifrån mig och skrek som om jag var dövstum. Har gamla människor inget hyfs i kroppen? Man frågar väl snällt? Hur som helst fick jag en mycket stark lust att vilja lura upp gubben på läktarn och skicka honom vidare mot skogen i Aneby istället. Trevlig och väluppfostrad som man är gav jag honom dock rätt vägbeskrivning.

-...och sen fortsätter du bara till vänster i rondellen så ligger det på höger sida.
- Ok! utbrast gubben och drog vidare.

Ok? Tackar man inte ens nuförtiden. Dagens pensionärer blir allt mer ouppfostrade. Det var bättre förr.

Kommentarer
Postat av: Optikern

från tjuvlyssnat.se



Mot dessa människor behöver man inte vara mer städad än så här



Eko Stormarknad, Länna



En äldre dam ~80 går förbi en telefonförsäljare.

Försäljaren: Vilket mobilabonnemang ringer du med ?

Damen: Det ska du skita i din slusk!

Försäljaren tittar snopet på den gamla damen som försvinner bort.



Cred: Micke

2009-04-22 @ 18:42:33
URL: http://optikern.blogg.se/
Postat av: dybban

Det är precis det jag säger. Dagens gamla har ingen skam i kroppen...

2009-04-23 @ 08:31:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0