Lillebror rosenrasande

Min resa till Götet fick inte bara ekonomiska minustecken. Det blev även ett brutalt avbräck för "Lindells" i korpenpingisen.

Med sin bästa spelare borta fick farsan komma in som reserv. Det kunde jag ju räknat ut med armbågen att det skulle gå käpprätt åt fanders. Farsan hade sin storhet på 80-talet, då han faktiskt slog mig i ett par set när jag som 8-åring brukade utmana honom.

Det blev förlust med 4-1 i matcher (vi vann dubbeln) mot Mörnefälts. Enligt den lokala pressen ska lillebror varit rosenrasande på farsan som inte fick igång sin underskruv och presterade under sin förmåga. Att han själv förlorade båda sina singelmatcher tycktes dock inte bekomma honom. Jaja, bättre lycka nästa omgång. Då är det Clitor IS som står på tur. (Jag vet inte hur jag ska kommentera det lagnamnet, men det är helt klart värt ett höjt ögonbryn.)

Kommentarer
Postat av: Optikern

Oh herregud, när hade du tänkt berätta att du åker på fritidsgårdsturné med farsan och spelar korpenpingis?

Jag hoppas ni alla spelar i enhetlig klädsel och att det ölas friskt som det så bör i korpenserien...

2008-10-30 @ 17:47:08
Postat av: dybban

Hehe. Jag har försökt hålla det hemligt in i det sista. Men pingis är kul. Både jag å farsan har köpt nya rack. Hjärtligt välkommen till prästängshallen på onsdagar om du vill följa dramat.

2008-10-30 @ 22:17:44
URL: http://dybban.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0