Nere i skiten...

Jag upplever just nu en tråkig period i mitt pokerspelande.

Oktobermånad blev ingen bra månad. 5000 kronor plus känns faktiskt som en mindre katastrof, då månaden började bra, och jag lagt ner rätt mycket tid. Plus är alltid plus men just nu känns det som minus. Det är ju ungefär vad en dags normalt cashgamespel kan sluta på, upp eller ner.

Dessutom klantade jag mig i Sverigerankingens månadsfinal i går. När det bara var 40 pers kvar låg jag 5 och hade spelat lugnt och metodiskt hela vägen. Just då, just då!!! När det bara är några platser kvar till att ha kvalat in till årsfinalen kommer jag på den briljanta idén att raisa upp med 86hj på knappen. Inget konstigt med det egentligen. Men jag hade ju bestämt mig för att ta det lugnt tills jag var på ”säker” mark.

BB synar. Flopp K83, med två klöver. BB betar ut halv pott. Jag känner att han är svag och reraisar med mitt mellanpar. Han synar. Turn blank. Han gör en minibet. Jag synar. Vad kan han ha? Färgdrag? River K. Inget klöver. Han checkar, med bara en tredje del av stacken kvar. Bra, då kan han inte ha K för då hade han aldrig checkat där. Han måste ha färgdraget och missat.

Då kommer mitt brutala misstag som jag drömde mardrömmar om inatt. Jag kunde självklart bara checkat ner, men får för mig att jag inte vill visa vad jag har för kort. Och eftersom jag är säker på att jag leder ställer jag in. Täcker honom gott och väl. Han steker, och steker, och synar med AK!! Varför steka och hur spelar han?? Visst, inte så dåligt som jag, men hur tight får man vara, för han spelade inte så för att lura mig. Nere under medel och måste plötsligt börja jaga. All in med AQ några händer senare, syn av AK och ute på 38 plats. Tilt!!

Nu är jag duktigt irriterad på poker. Känns som jag står och stampar och spelar som en amatör för tillfället. 5k på en månad är inte värt all qualitytime jag missar med frugan. Så antingen är det skärpning eller nedtrappning. Nu känns det som nedtrappning en vecka, och sedan skärpning. =)

Kommentarer
Postat av: Optiker

Ja du Dybban. Om man ändå fick gå 5000:- plus varje månad...

2008-11-04 @ 15:41:03
URL: http://optikern.blogg.se/
Postat av: dybban

Jo, men när man var 25k plus efter en vecka e de kanske inte så lyckat =)

2008-11-05 @ 00:40:11
URL: http://dybban.blogg.se/
Postat av: Optiker

Stötte på maximal otur igår. Sitter i en Sit&Go 100+10 och vi är tre kvar. Alla har ungefär samma. Jag sitter på stor och hittar AA. Knappen lägger sig och lilla (snorungen) limpar med. Blindsen är 300/150 och vi har alla ungefär 1500 var. Jag höjer upp till 600 och han blixtställer. Klart jag synar det är ju precis vad jag vill ha. Han vänder upp 44. Floppen visar JJK, turn tror jag va en 8:a. I det här läget tar jag nästan ut segern men jag vet ju fortfarande att det finns några envisa moln som gillar att pissa mig i ansiktet så rivern visar ju givetvis en 4:a. Med ett avgrundsvål som troligen väckte grannarna är jag nära att kasta ut datorjäveln ut genom fönstret. Hade jag bara fått min dator som är hos polisen och haft goda kontakter med Stens glasmästeri hade jag nog inte hejdat mig.

Handen efter hittar jag A 10 så jag ställer och får stora mörk. Det här kan vänta tänker jag. På knappen hittar jag K5 spader så jag ställer igen men då har ju givetvis lilla mörken hittat KK så bye bye och inga pengar till Don...

2008-11-05 @ 10:38:07
URL: http://optikern.blogg.se/
Postat av: dybban

Ja, det är tur man är så snål att man inte slänger datorn genom fönstret. Det gäller att hitta billigare saker som ändå är ”roliga” att förstöra att gå lös på.

Som musen, något ikeaglas eller nåt.



Min badbeat från igår slår dock din med hästlängder. Spelade en 300kr sit&go, vi är tre kvar och två får pengar. Chipleader har typ 2,5k medan jag och fisken har 1,5k var.Binds 100/200 Jag hittar AA på bb och Fisken ställer som vanligt i på liten och visar upp 89o. Gött!



Flopp A94. Man kan ju tycka att det är klart där. Men nej då. Turn 9. River 9.



Tur det inte var i en turre för då hade jag kastat två Ikeaglas i kaminen.

2008-11-05 @ 11:34:18
URL: http://dybban.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0