Kastrerad körgosse

Fångade i tiden som går

Jag lägger blommor på din grav
försöker minnas orden ord du sa
Men allting har försvunnit
minnena har brunnit
Det är ingen stor sak, ingenting att göra åt
Vi är fångade i tiden som går

Du höll mig säkert hårt i handen
och gav mig snäckor ifrån stranden
Jag önskar att vinden
kunde tala med din röst

Jag ser dig på ditt rum
dina skivor, dina böcker
våra läppar rör sig, men jag hö ringa röster
De läste dikter vid din grav
och jag var ännu ett barn
Nu står jag här i fönstret
och jag skriker över hela stan:
”Vi är fångade i tiden som går”

Jag lägger blommor på din grav
för den tid som aldrig blev av
Vad kan jag göra mer
än att önska att du var här
Det är ingen stor sak, ingenting att göra åt
Vi är fångade i tiden som går

/ Plura

Jag kan inte sluta lyssna på Eldkvarns nya skiva "Hunger Hotell". Kör den i bilen till jobbet och kan alla låtar utantill nu. Sjunger med som en dåre och det måste se rätt löjligt ut för dem som kollar in. Jag har tyvärr inte alls någon sångröst som passar till att kompa Plura. Hans är manlig, djup och raspig. Min liknar en såndär kastrerad körgosse i jämförelse. Så det är tur att ingen hör mig i bilen när jag ändå låtsas att jag står på scen bakom Plura och är ett med bandet. På scen går nämligen den långtråkiga resan till jobbet på ett litet kick.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0